Verden opplever for tiden både økte råvarepriser, logistikkutfordringer og komponentmangel. Dette påvirker også CTM Lyng sin leveringsevne, både direkte og indirekte.

Etter lengre tids logistikkutfordringer og komponentmangel over hele verden, har situasjonen de siste månedene kraftig forverret seg.

Dette har blant annet ført til noe begrenset tilgang på kritiske komponenter til flere av våre produkter. Vi har brukt betydelige ressurser på å redesigne oss bort fra situasjonen, men etter en viss tid begrenser mulighetene seg.

– Vi opplever økte ledetider og vanskelig tilgang på mange komponenter. Dette kan på kort sikt medføre forsinkelser på leveranser av enkelte produkter, sier administrerende direktør i CTM Lyng, Terje Lillemo.

På bakgrunn av dette, ser vi oss nødt til å gjøre noen nødvendige prioriteringer, som blant annet vil medføre at planlagt utrulling av nye produkter, deriblant mTouch Home OP, blir noe utsatt. Vi vil, når bildet blir klarer for oss, sende ut ny, oppdatert og forhåpentligvis mer positiv informasjon. Terje Lillemo understreker likevel at selskapet har god tilpasningsevne og at vi, som alltid, gjør alt for å sikre stabile leveranser til kundene.

– Vi følger situasjonen tett og iverksetter tiltak kontinuerlig. Vi ser, i tillegg til redesign, på bruk av alternative leverandører, som vil styrke vår leveringsevne ytterligere i tiden framover.

Terje Lillemo oppfordrer dessuten alle som har et prosjekt eller anlegg, om å ta direkte kontakt med CTM Lyng, da vi gjennom dialog håper og tror vi at vi sammen kan løse de aller fleste utfordringer knyttet til den situasjonen verden er inne i.

 

Ta kontakt med din kontaktperson for ytterligere informasjon.

Se alle våre kontaktpersoner her >>